DISTRIBUIȚI

Magazinele de cumpărături pot fi copleșitoare fiind atât de încărcate de produse colorate și de mii de mărci dintre care trebuie să alegi. Dieticienii ne recomandă să ne întreabăm mereu ce să alegem mai bine pentru sănătatea noastră?

Foarte importantă este alegerea alimentelor pe care le depozitați în frigider. Iată o scurtă lista cu alimentele sănătoase ce e bine să le alegeți pentru a umple frigiderul și care să fie la îndemână în orice moment.

1. Spanacul

Această legumă verde cu frunze nutritive este plin de vitamine, minerale, tone de fitonutrienți – carotenoide și flavonoide care asigură protecția împotriva radicalilor liberi dăunători – și fibrelor. Fibrele ajută la reglarea greutății, menținându-ne sănătatea.

Spanacul este, de asemenea, unul dintre alimentele mele preferate și pentru frumusețe. Este bogat în vitamina C, care este necesară pentru crearea colagenului și a vitaminei A, care susține o piele tânără și părul superb. Și tocmai când credeai că e am spus prea multe avantaje ale consumului de spanac, vă mai spunem că acesta mai conține și

  • vitamina K, care este benefică pentru oasele puternice și sănătatea digestivă;
  • magneziu, care este esențială pentru reacțiile chimice din organism;
  • fier

Legat despre fierul pe care-l conține, absorbția este îmbunătățită atunci când spanacul este combinat cu alimente care conțin vitamina C. Deci, data viitoare când mâncați spanac gătit, stoarceți câteva suc de lămâie deasupra pentru o absorbție optimă a fierului.

Mod de prepare: spanacul se poate consuma brut sau gătit. Folosesc spanacul brut în sucurile și ca bază pentru salate. Putem amesteca spanacul cu puțin ulei de măsline și usturoi sau poate fi încorporat într-o varietate de sosuri de paste. Una dintre rețetele mele preferate care evidențiază acest super-aliment este salata de tei, spanac și sfeclă. Aveți aici rețeta.

2. Avocado

Avocado este un aliment minune fiind încărcat cu grăsimi monosaturate sănătoase ce stimulează sănătatea creierului și a inimii. Aceste grăsimi benefice, împreună cu conținutul ridicat de fibre naturale din avocado, ajută la scăderea colesterolului rău (LDL), stabilizează nivelurile de zahăr din sânge și sprijină gestionarea greutății corporale. Și datorită vitaminelor K, C, E și A, o varietate de vitamine B și potasiu, cei ce mănâncă în mod regulat avocado își pot îmbunătăți sănătatea pielii, imunitatea și echilibrul hormonal.

Recomandarea dieticienilor este ca majoritatea dintre noi să mănânce un avocado zilnic, în special cei ce vor echilibrarea hormonilor sau doresc să-și sporească fertilitatea. Avocado deține exact tipul de grăsimi de care avem nevoie pentru a avea hormoni sexuali optimi, precum și acizii grași omega-3 și omega-6 și aminoacizii esențiali pe care corpul nostru nu le poate produce. De asemenea, avocado este o sursă importantă de proteine ​​pentru țesuturile puternice ale mușchilor.

Mod de preparare: Sunt atât de ușor de inclus în orice rețetă, deoarece se pot combina cu orice fel de mâncare. Eu adaug avocado la smoothies pentru o consistență cremoasă sau în salate. Funcționează chiar și într-o spumă de ciocolată sau ca ingredient cheie în sosul de pesto. Încercați, de exemplu – pesto cu avocado și pui. Aveți aici rețeta!

3. Lapte de migdale

Ca o sursă sănătoasă de grăsimi, proteine ​​și substanțe nutritive, migdalele fac minuni pentru a promova pielea netedă, vibrantă și fără riduri. Este bogat în magneziu antistres, care ajută la relaxarea mușchilor, la calmarea sistemului nervos și la susținerea sănătății digestive. Consumul de migdale încurajează organismul să se protejeze de radicalii liberi nocivi care pot duce la inflamații și boli.

Atunci când se face lapte de migdale, asigurați-vă că pre-umeziți migdalele pentru a spori disponibilitatea de nutrienți și pentru a face procesul de digestie mai ușor. Dacă nu aveți timp să faceți lapte de migdale, încercați migdale întregi brute. Sunt o gustare perfectă între mese!

Mod de preparare: am întotdeauna o versiune de casă în frigider ca o alternativă fără lactate, cremoasă, delicioasă de lapte de vacă. Este un ingredient necesar în cafeaua mea de dimineață. Și cu migdalele brute, le arunc tocate în salatele sau legumele mele. Este o modalitate foarte bună de a adăuga o componentă satisfăcătoare de proteine ​​la diversele feluri de mâncare. Aveți aici rețeta.

4. Lămâia

În fiecare dimineață puteți începe cu apă caldă de lamaie pentru a începe procesul digestiv și ziua cu antioxidanți, inclusiv vitamina C care stimulează imunitatea. Deși lămâiele conțin acizi naturali care ajută la sprijinul digestiv, ei sunt alcalini. Odată ce acești acizi intră în procesul digestiv, ele acționează ca un agent de curățare pentru a ajuta la eliminarea toxinelor din sistem. Alte beneficii nutriționale ale lămâilor sunt vitaminele (vitamina E și B), minerale (magneziu și potasiu) și antioxidanți (beta-caroten)
Mulți dintre antioxidanți se găsesc în partea galbenă a lămâii, deci ori de câte ori adăugați suc de lămâie la apă, includeți și coaja. Pentru sosuri și supe adaosul de lămâie este excelent.

Mod de preparare: folosiți lămâile de dimineața până seara în băuturi și bază pentru salate și peste legume, pește și sosuri gătite. Chiar adăugați-le la supă pentru că nu veți avea decât beneficii. Aveți aici rețeta.

5. Fructe de pădure 

Puteți avea toate tipurile de fructe de padure în frigider, dar afinele sunt cele mai bune! Acestea au un conținut scăzut de zahăr și sunt bogate în fibre,  vitaminele A, C și E și sunt pline de proprietăți antiinflamatorii. Este, de asemenea, unul dintre fructele pline de antioxidanți. De fapt, motivul pentru care este atât de albastru este datorat antocianinei antioxidante, care este responsabilă pentru acea culoare superbă.

Mod de prepare: consumați fructe proaspete la micul dejun, le puteți adăuga iaurt sau le adăugați la castraveți de chia sau alte salate. Combinația de fructe de pădure în salate este neașteptat de bun. Aveți aici rețeta.

6. Napul

Puteți folosi acest super-aliment în aproape tot. Este un aliment extrem de nutritiv și detoxifiant. Napul este plin de vitamine și minerale care vă ajută pielea, ochii, sistemul imunitar, digestia, oasele – și lista poate continua! Are aminoacizi, vitamina A, C și K, precum și mineralele fier, magneziu și calciu.

Mod de prepare: Napul poate fi consumat în toate variantele, crud sau fiert, ca ingrediente cheie pentru sucuri, piureuri, salate, supe, paste, cereale sau ouă. De exemplu, inspirați-vă din următoarea rețetă.

                       7. Ouă organice

Ouăle sunt una dintre sursele cele mai importante de proteine ​​animale. Doar un ou conține 7 grame de proteine ​​de înaltă calitate. Un întreg ou vă poate oferi și toți aminoacizii esențiali, 5 grame de grăsimi sănătoase și o gamă largă de vitamine și minerale, inclusiv fierul, colina, vitamina B-12 și vitamina D.

Unul dintre regulile de bază este că întotdeauna mănânci întregul ou! Gălbenușul este partea cea mai hrănitoare, adăpând majoritatea vitaminelor și mineralelor sale și 40% din totalul proteinei.

Mod de preparare: Alegeți varianta pregătirii acestora fierte cu gălbenușul moale moale – după rețeta unui gooey perfect.

Prin urmare, aprovizionați-vă frigiderul cu alimente sănătoase, întregi, concentrându-se asupra plantelor. Căutați o varietate de culori, texturi, forme și dimensiuni și asigurați-vă întotdeauna că aveți un aliment verde cu frunze la îndemână!

sursa:https://www.healthline.com/health/food-nutrition/healthy-foods-nutritionist-keeps-fridge#1