Pentru organismul uman, cheia sănătăţii este alimentaţia echi­librată – legume, fructe, verdeţuri, cereale, carne şi lactate. Nici o grupă de alimente nu trebuie să lipsească, dar nici să nu prisoseas­că. Dincolo de această regulă generală însă, fiecare organ are propria “preferinţă” pentru un aliment anume, cel care îi furnizează cantitatea optimă de nutrienţi esenţiali pentru buna lui funcţionare.
Citeşte întreaga ştire: Fiecare organ are un aliment preferat!

Advertisements

Creierul de dezvoltă cu acizii graşi din peşte

Cercetările medicale au stabilit că există o legătură strânsă între acizii graşi Omega 3, care se găsesc în peşte, şi memorie. Un studiu întreprins de profesori de la Universitătea din Pittsburg arată că la persoanele care mănâncă peşte cel puţin o dată pe săptămână, zonele cerebrale asociate cu procesul de învăţare/memorare sunt mai dezvoltate. Specialiştii atrag atenţia însă că modul de preparare este foarte important: prin prăjire, acizii graşi sunt distruşi, deci peştele trebuie gătit la cuptor sau pe grătar.

Muşchii vor banane

Cei care merg la sală ştiu lecţia: înainte de antrenament trebuie să ia o masă uşoară şi energizantă, iar cea mai bună soluţie este să mănânce o banană. Fructul numărul unu pentru sportivii de performanţă şi pentru amatorii care vor să îşi dezvolte masa musculară, banana conţine un veritabil cocteil de nutrienţi esenţiali pentru dezvoltarea masei musculare: acid folic, vitamine (A, C, E, B1, B2, B3, B6, K), potasiu şi calciu.
Citeşte întreaga ştire: Fiecare organ are un aliment preferat!

Citește și:  Cu un simplu truc poţi evita părul rămas pe perie atunci când te piepteni. Este foarte simplu!
Advertisements

Parul prefera vitamina C

Vitamina C se gaseste din abundenta in verdeata proaspata, patrunjelul continand o cantitate de vitamina C mai mare decat o lamaie de exemplu. Consumati zarzavat proaspat in salate sau sosuri pentru a va mentine parul sanatos. Aceste vegetale contin de asemenea si o concentratie importanta de zinc, un mineral esential pentru oprirea caderii parului.

Ochii prefera beta-carotenul

Betacarotenul este precursorul vinaminei A, fara de care noi nu am putea vedea. Aceasta vitamina activeaza functiile celulelor cu rol vizual, contribuind la o buna vedere si la sanatatea ochilor. Vitamina A se gaseste din belsug in morcovi, dar si in vegetalele portocalii. Atentie insa, vitamina A este rapid distrusa de caldura, de aceea este recomandat sa consumati aceste alimente in stare proaspata.

Plamanii prefera cruciferele

Blroccoli, varza, kale, gulia, ridichile – aceste alimente joaca un rol important in curatarea plamanilor, aducand totodata un aport in tratarea anemiilor si in restabilirea oxigenarii organismului.

Citește și:  Nici o dieta, nici un exercitiu - acest aliment magic vă va ajuta să scăpați de greutate in plus
Advertisements

Inimii… dă-i roşii!

Rosiile se aseamana foarte mult cu structura inimii, avand camere cu seminte asemanatoare cavitatilor inimii. Rosiile sunt asociate cu scaderea tensiunii arteriale si in medicina naturista acestea sunt recomandate persoanelor cu risc cardiac.

Intestinele prefera grasimile bune

Grasimile vegetale, nepreparate termic, ajuta in detoxifierea si refacerea mucoasei intestinale si colonice. Incercati sa consumati mai des avocado, un fruct recunoscut pentru beneficiile sale unice asupra sanatatii.

Si cireşele protejează intestinele

Advertisements

Antocianina, pectina, quercetina şi fitosterolii sunt substanţele care fac din cireşe recomandarea principală pentru sănătatea intestinelor. Antocianina este un antioxidant puternic, ce stimulează distrugerea celulelor canceroase, în special în intestine şi colon; pectina este o fibră solubilă ce dă pinteni digestiei; quercetina sporeşte rezistenţa membranelor celulare în faţa atacului radicalilor liberi; iar fitosterolii scad colesterolul.
Citeşte întreaga ştire: Fiecare organ are un aliment preferat!

 

Sistemul osos prefera citricele

Aceste fructe sunt bogate in vitamine, chiar si vitamina D, dar si nutrienti de care oasele noastre au nevoie pentru a-si mentine structura si rezistenta. Un smoothie cu fructe in cateva dimineti pe saptamana poate face minuni pentru oasele voastre.

Citește și:  Grăsimile nu sunt rele pentru organism, dimpotrivă contribuie la longevitatea vieții noastre

Unghiile prefera semintele

Semintele de in, de floarea-soarelui, de canepa, de chia, de susan etc. sunt bogate in nutrienti si uleiuri care ajuta unghiile sa devina mai rezistente, prevenind exfolierea sau ruperea acestora.

Pielea fină cu coacăze negre se ţine

Advertisements

Daca am putea decora o subtanta pentru efectele sale in ceea ce priveste mentinerea tineretii, aceea ar fi resveratrolul. Acesta este considerat cel mai puternic antiozidant din natura, fiind de 50 de ori mai activ decat vitamina C. Resveratrolul inhiba procesele de imnatranire si este apreciat in lumea medicala pentru efectele sale anticancerigene. Resveratrolul se gaseste in fructele de padure si in toate vegetalele care pateaza in culoarea mov, caci acesta este de fapt un pigment. De exemplu strugurii, afinele, coacazele, malinele si alte fructe de padure, dar si visinele sunt bogate in resveratrol.

Advertisements