Un psiholog explică de ce ignorarea colaboratorilor tăi te poate face mai productiv

98% dintre oamenii angajati spun că sunt întrerupți de cel puțin de câteva ori în fiecare zi. Și, potrivit psihologului de asistență medicală Ulrika Leons , toate acele întreruperi rapide, în special cele față în față, pot fi cu adevărat distructive pentru procesul de lucru.

- Advertisement -

Noi am decis să aflăm de ce Leons crede că ar trebui să iti ignori colegii cat timp lucrezi și cum poți deveni mai productiv.

De ce te simți mereu obosit după muncă

Munca de birou necesită de obicei un nivel ridicat de concentrare asupra anumitor sarcini . Dar acest lucru poate fi cu adevărat greu, deoarece ești mereu înconjurat de colegii tăi, care ocazional vin și îți pun o întrebare rapidă.

„Ce zici de proiectul respectiv?” Sau „Cum face prietena fiului tău?” Întrebările ar putea fi diferite și nu toate vor avea legătură cu locul de muncă, dar rezultatul este practic același – îți pierzi concentrarea.

Costul real al acestor întreruperi rapide

- Advertisement -

Potrivit lui Leons , dacă cineva vă distrage atenția în timpul procesului de lucru, poate dura aproximativ 5-25 minute pentru ca dvs. să vă concentrați din nou atenția asupra sarcinii . În afară de asta, este nevoie de multă energie pentru a comuta între sarcini diferite tot timpul. Acesta este motivul pentru care te simți epuizat până la sfârșitul zilei.

S- au făcut chiar cercetări care au constatat că întreruperile pot pierde până la 238 de minute pe zi . Apoi, trebuie să vă amintiți în ce moment ați părăsit sarcina și să o porniți din nou – care durează încă 84 de minute. Și stresul și oboseala costă încă 50 de minute. În total, adică 372 de minute, sau 6,2 ore pe zi – aproape întreaga zi lucrătoare!

Cum să faceți față întreruperilor

Pentru a evita să vorbească cu colegii lor, oamenii folosesc diferite metode :

Unii dintre ei aleg să intre într-o „închisoare cu căști” pentru a arăta tuturor celor din jur că sunt concentrați pe munca lor în acest moment.
Alții încearcă să se separe fizic închizând ușa biroului lor.
Un alt mod de a face față acestei probleme este să începi să lucrezi devreme sau să stai pana târziu la birou pentru a obține o muncă semnificativă fără distragere.

Ulrika Leons recomandă, de asemenea :

- Advertisement -

Împreună cu șeful tău, ai putea bloca vizual locurile de muncă din spațiile comune din biroul tău, astfel încât să nu fii nevoit să îi vezi pe ceilalți când mergi la o cafea sau la toaletă.
De asemenea, ați putea fi de acord cu toți colegii dvs. cu privire la un timp fix „fără întrerupere”, când toată lumea poate lucra într-un mod mai concentrat.