George Simion, candidatul AUR, a întâmpinat dificultăți în dezbaterea electorală organizată de Euronews România, în cadrul discuțiilor despre promisiunile referitoare la casele de 35.000 de euro și locuințele la un leu pentru diaspora, în cazul în care românii plecați ar dori să se întoarcă în țară.
În contextul respectiv, Simion a declarat că anumite aspecte sunt ”răstălmăcite” și a menționat importanța ”dezvoltării urbanistice”. Nicușor Dan, contracandidatul său, l-a ironizat pe tema acestor promisiuni, cerându-i să clarifice dacă reprezintă doar o strategie de marketing.
George Simion a fost întrebat, în cadrul dezbaterii de joi seară de la Euronews România, despre aspectele din așa-numitul său ”plan” pentru România, incluzând promisiuni de a construi locuințe cu 35.000 de euro pentru românii din țară sau case la un leu pentru cei care se reîntorc din diaspora.
”Este o problemă majoră legată de modul în care sunt răstălmăcite anumite lucruri. Planul meu, pe care intenționez să-l respect când colegii mei, alături de o coaliție patriotică, vor ajunge la guvernare, implică măsuri concrete pentru bunăstarea românilor. Sunt sigur că ați fost cu toții în Italia și Spania și ați observat inițiative în sudul Italiei pentru repopularea acestor zone cu proiecte precum case la un euro, locuințe care necesită renovare și sunt oferite tinerilor. Mă concentrez pe tineri, pe fondul locativ și pe disparitatea socială. Atunci când apar politicieni care introduc frica în rândul românilor prin intermediul televiziunilor finanțate din bugetul de stat, în momentul în care sunt alocate sume considerabile campaniilor electorale și partidelor politice, este esențial să asigurăm că banii sunt direcționați către alocații, pensii și români, nu către sinecuri sau clientele politice din spatele primarilor și parlamentarilor,” a răspuns Simion, fără a aborda concret promisiunile legate de casele ieftine.
Nicușor Dan a lansat un atac către George Simion referitor la casele de 35.000 de euro.
Pe măsură ce Simion discuta despre Guvern, referendum și alte subiecte, evitând un răspuns direct, Nicușor Dan l-a întrebat dacă promisiunile privind casele de 35.000 de euro sau de un leu pentru diaspora sunt parte dintr-un plan de marketing.
”Pot să ofer o replică? La fel cum vizita dumneavoastră la coafor, unde ați mers pentru o tunsoare, a fost un plan de marketing. Sigur că ne străduim să transmitem această idee. Faptul că a fost un plan de marketing nu înseamnă, așa cum ați dezinformat dumneavoastră și susținătorii dumneavoastră, că acest program nu trebuie implementat. Acest program este vital pentru dezvoltarea urbanistică a României, asigurându-se că românii nu mai migrează în străinătate și beneficiază de locuințe la prețuri accesibile,” a replicat Simion.
Replica lui Nicușor Dan nu a întârziat să apară, primarul general al Capitalei ironizându-l.
”Diferența este că atunci când merg la coafor nu stau zeci de mii de oameni la coadă și că eu nu ofer speranțe false,” a răspuns Nicușor Dan.
.