De ce din ce în ce mai mulți oameni preferă magazinele Second Hand iar acest lucru nu are nimic de-a face cu veniturile

- Advertisement -

Drew Barrymore, Zooey Deschanel și Anne Hathaway sunt doar câteva dintre celebritățile care fac cumpărături în magazinele de acest gen și nu le este frică să vorbească despre asta. Nu fac acest lucru pentru că nu au bani sau pentru că nu le pasă cum arată (știm cu toții că acest lucru nu este adevărat), dar au propriile motive mai mari pentru care poartă haine din magazinele de second hand.

Folosind același argument, din ce în ce mai mulți tineri astăzi se feresc de buticurile din mall-uri și aleg haine care erau folosite anterior.

Motivul № 1: hainele folosite nu necesită resurse noi.

- Advertisement -

Conform statisticilor, pentru a produce cantitatea de bumbac pentru a face doar un tricou, este nevoie de 2.700 de litri de apă (cam atât este nevoie pt o persoană în 900 de zile). Acum imaginați-vă de câte resurse este nevoie pentru a produce suficiente tricouri, blugi și alte haine pentru a furniza toate magazinele din întreaga lume. Doar pentru informațiile dvs., doar în China sunt produse anual 300 de milioane de perechi de blugi .

Motivul № 2: Îmbrăcămintea din magazinul second nu necesită ambalare.

Nu este vorba atât despre haine, cât despre obiecte și jucării de zi cu zi. Ați observat că dacă așezați elementele de ambalare de la anumite produse într-un loc și produsul în sine într-un altul, prima grămadă este adesea mai mare? Și de cele mai multe ori, grămada va consta din plastic pe care majoritatea dintre noi îl aruncăm doar în coșul de gunoi, fără să ne gândim măcar la mediu.

- Advertisement -

Acesta este avantajul hainelor uzate: nu sunt ambalate. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să le duci acasă într-o pungă de plastic.

Motivul № 3: hainele care sunt vândute în aceste magazinele nu fac planeta mai murdară.

Hainele care sfârșesc pe rafturile magazinelor au o a doua viață, în loc să devină doar o altă roată din „mașina de gunoi” globală.

- Advertisement -

Gândiți-vă doar la acest lucru:

În fiecare an pe planetă se produc aproximativ 400 de miliarde de metri pătrați de țesături .
60 de miliarde dintre ei sunt aruncați imediat – sunt doar bucăți mici care nu pot fi folosite.
Restul este folosit pentru producția de materiale textile, inclusiv 80 de miliarde de piese de îmbrăcăminte.
1/3 dintre acestea ajung în groapa de gunoi.
3 din 4 obiecte aruncate nu sunt reciclate (cel mai bine sunt arse). Și doar 1 din 4 dintre ele este folosit pentru reproducere.
Acesta este un motiv pentru a evita aruncarea lucrurilor. În schimb, dați-le magazinelor care le revand. Desigur, ne referim la lucrurile care încă arată decent. Restul poate fi acordat unor centre speciale de reciclare.

Motivul № 4: Cumpărarea hainelor uzate este mult mai ieftină

Destul de des, cumpărăturile la magazinele de top sunt mai degrabă ca o vânătoare. Printre mormanele uriașe de haine care nu sunt nimic special, unii norocoși pot găsi haine noi. Și prețul lor este foarte surprinzător: sunt adesea cu aproximativ 50% – 90% mai ieftine decât prețul inițial.

Mama de 3 ani, Annie Reneau, a scris pe blogul său: „Rochia mea preferată de vară este cu adevărat adorabilă. Este înflorata, dar nu prea mult, este lungimea potrivită și are o mică distracție când mă învârt. Este perfecta. De fiecare dată când o port, primesc o mulțime de complimente.

De asemenea, potrivit Reneau, a fost capabilă să cumpere unii pantaloni de iarnă Columbia pentru soțul ei, pentru doar 10 dolari și un portofel Aldo pentru 1,49 dolari. Asta economisește mulți bani, nu?

Motivul № 5: Nu este atât de periculos pe cât pare.

Principalul argument al persoanelor care sunt împotriva magazinelor de acest fel este că nu vor să poarte lucruri pe care le-au purtat alți oameni înaintea lor. Cu toate acestea, nu puteți ști câți oameni au încercat pe un articol de îmbrăcăminte pe care l-ați cumpărat de la un magazin cu nume de marcă și cum arăta acești oameni.

Multe magazine second hand dezinfectează hainele înainte de a le pune pe rafturile lor. Dar, dacă magazinul tău local nu reușește acest lucru, îl poți face singur după ce îl achiziționezi.

Motivul № 6: Este un trend inteligent.

În trecut, multe tablouri obișnuiau să scrie despre cât de scumpe erau hainele pe care le purtau celebritățile. În aceste articole, numerele ar fi atât de mari încât cititorii s-ar întreba adesea de ce nu pun bani pe corp în loc de haine – tot ar fi mai ieftin.

Însă acum, din ce în ce mai mult, jurnaliștii din reviste la modă atrag atenția cititorilor lor asupra faptului că celebritățile preferă haine ieftine, dar elegante.

Acest lucru se întâmplă deoarece prioritățile modei se schimbă. În trecut, a fost prestigios să arătați cât ați câștigat cu haine foarte scumpe. Astăzi, oamenii arată cât de inteligenți sunt purtând haine simple și ieftine.

După cum Zooey Deschanel le-a spus odată jurnaliștilor, „Stilul nu este atunci când îți cumperi lucrurile cele mai scumpe”.

Celebritățile care aleg magazinele second hand

Zooey Deschanel nu este singura celebritate care cumpără haine folosite. Drew Barrymore, de exemplu, a apărut într-o rochie dintr-un astfel de magazin de pe covorul roșu, iar cântăreața Kylie Minogue este adesea văzută la cumpărături în magazine ieftine de top. De menționat, de asemenea, că în urmă cu puțin timp, ea și Billie Eilish au renunțat la unele dintre accesoriile lor pentru o vânzare de caritate.

Interpreta de muzică rock Alice Cooper nu doar cumpără, ci și vinde haine de ocazie și și-a deschis propriul magazin în 2014.

Celebra actriță Anne Hathaway are grijă de ecologie, așa că se pricepe și la cumpărarea de haine usate. Uită-te la cât de drăguță arată în această rochie second hand pe care a cumpărat-o pentru doar 15 dolari.

Sarah Jessica Parker spune, de asemenea, că adoră hainele uzate și consideră că cumpărarea hainelor la magazinele de acest tip nu este numai plăcută, ci și foarte ieftină.

Aceasta este probabil o mare tradiție care, cel mai probabil, ne va învăța pe toți să nu mai acordăm atenție hainelor pe care le poartă o persoană, ci oamenilor.