Desi cu totii ne ferim sa vorbim despre ea, constipatia este o problema pe care toata lumea o are la un moment dat si pe care trebuie sa o tratam cat mai rapid. Deși poate fi frustrant și dureros, în majoritatea cazurilor apare deoarece nu consumi suficiente fibre sau ești deshidratat.

In acest articol va prezentam 6 moduri rapide prin care puteti pune capat constipatiei in cel mai scurt timp. Tot ce aveti de facut este sa cititi aceste sfaturi si sa vedeti care este mai potrivit pentru dumneavoastra.

Bea ceai cu miere si lămâie.

Faceți un ceai adăugând miere și lămâie în apă. Mierea este un laxativ și, de asemenea, ajută la reducerea amărăciunii ceaiului cauzat de lămâie. Lamaia actioneaza ca stimulent natural pentru sistemul digestiv si ajuta la eliminarea toxinelor din organism.

Bea multa apa

Bărbații ar trebui să bea cel puțin 3,7 litri de lichid, iar femeile 2,7 litri pe zi. Acest lucru se datorează faptului că scaunul dur și uscat este cea mai frecventă cauză de constipație și consumul de apă suficientă va menține corpul hidratat corespunzător și va ușura trecerea scaunului. Sucurile de pere și mere sunt laxative naturale ușoare.

Evitați băuturile și soluțiile cu cafeină din moment ce sunt diuretice, iar în loc să vă hidratați corpul, acestea vor scurge de fapt mai mult lichid din corp.

Mănâncă alimente bogate in fibre

Alimentele bogate in fibre acționează ca un laxativ natural. Ar trebui să includeți cel puțin 20-35 de grame de fibre în dieta dvs. zilnică pentru a menține lucrurile in limite normale. Sursele alimentare bogate în fibre sunt: mere, smochine, cereale de tărâțe și fasole neagră.

Semințele și nucile precum dovleacul, susanul, floarea soarelui sau semințele de in sunt, de asemenea, surse bune de fibre.

Mănâncă prune.

Nu numai că prunele sunt bogate în fibre, dar conțin și sorbitol, un zahăr care dezleagă, care ameliorează constipația în mod natural. 100 de grame de prune au 14,7 grame de sorbitol.

Consumați agenți de încărcare.

Ierburi precum semințele de in , ardeiul și psyllium au un efect laxativ și înmoaie scaunul. Mâncați-le și beți multă apă dacă suferiți de constipație. De asemenea, există și ceaiuri disponibile cu aceste suplimente, le puteți încerca și pe acestea.

Includeți iaurtul în dieta, dar stați departe de alte produse lactate.

Deși este recomandat să rămâneți departe de produsele lactate dacă suferiți de constipație, iaurtul este excepția. Iaurtul conține probiotice precum Bifidobacterium longum sau Bifidobacterium animalis care au demonstrat ca sunt de ajutor în trecerea mai frecventă și mai puțin dureroasă a scaunului.