10 moduri simple prin care putem evita sa cadem in capcanele intinse de propria noastra minte

Uneori ne simtim de parcă întreaga noastră viață constă într-o lungă luptă cu emoțiile, lenea și ispitele zilnice. Și, din păcate, victoria nu este întotdeauna de partea noastră. Cu toate acestea, cu câteva trucuri psihologice, puteți depăși cu ușurință orice probleme cu care v-ați confrunta.

- Advertisement -

In acest articol va prezentam mai multe moduri simple cu ajutorul carora putem sa depasim anumite situatii grele din viata noastra.

. Tratează-te bine

Tratează-te cu drag, învață să te ierți pentru propriile slăbiciuni, sărbătorete succesele și nu te condamna pentru greșelile tale. Cert este că creierul tău nu numai că îți protejează sănătatea, dar îți determină și starea de spirit. Așadar, atunci când îți condamni propriile greșeli și slăbiciuni, creierul tău caută cu disperare o modalitate de a te înveseli. Și cel mai simplu mod de a face acest lucru se poate dovedi a fi singurul lucru pe care ați încercat să îl evitați.

Evitați să acceptați orice lucruri gratuite

- Advertisement -

Cu totii intrăm în contact cu oferte de servicii și cadouri gratuite în magazine, cluburi, coafoare etc. Cel mai bine este să refuzați să luați ceva gratuit dacă doriți să evitați pierderea de sume excesive de bani pe termen lung. Probabil că nu o vei observa, dar creierul tău va vedea încasarea a ceva gratuit ca un fel de datorie care trebuie rambursată – și vei începe să simți că datorezi ceva.

Citiți cât mai multe cărți, dar faceți asta puțin câte puțin

Îți place să citești, dar găsești că îți lipsește timpul pentru a te angaja în hobby-ul tău preferat? Stabiliți un anumit număr de pagini dintr-o carte pe care trebuie să o citiți în fiecare zi. Când citești, mintea ta se ține de gândurile despre câte mai ai de făcut pentru a termina cartea. Nu ai putea ghici, dar creierul tău nu este un fan al proiectelor pe termen lung, deoarece trebuie să cheltuiască multă energie pentru ele. Pentru a combate acest lucru, pur și simplu citiți puțin în fiecare zi.

Învață să-ți antrenezi creierul în același mod în care îți antrenezi mușchii corpului

Încercați să vă vizualizați dorințele – nu obiecte concrete pe care v-ați dori să le dețineți, ci abilitățile pe care doriți să le aveți sau circumstanțele care sperați că pot exista într-o zi

Nu-ți pierde timpul vorbind când ești la sală sau după antrenament

- Advertisement -

Perioadele de exercițiu fizic sau stresul extrem fac un individ sa vorbeasca mai mult decât în ​​mod normal. În astfel de momente, este mai probabil să dezvălui un secret bine păstrat. Acest lucru se datorează faptului că efortul fizic îți declanșează mecanismul de „luptă sau zbor” , accelerând pulsul și respirația. Creierul tău reacționează la această situație ca și cum ai fi în pericol fizic. În cele din urmă, tot ce face este să te transforme într-o țintă excelentă pentru cei care vor să-ți intre în cap. Rețineți acest lucru dacă lucrați cu oameni pe care îi cunoașteți!

Opriți jocurile de pe smartphone

Este timpul să renunți la toate acele jocuri de pe smartphone-uri care „dezvoltă puterea creierului și a atenției” – nu funcționează . Dacă doriți cu adevărat să vă protejați sănătatea minții, atunci faceti un sport. În timpul exercițiului fizic, sângele se grăbește spre cap și acest lucru vă ajută să vă stimulați creierul mult mai mult decât orice joc.

Împărțiți o sarcină complexă în mai multe mai mici

Dacă vă confruntați cu o provocare complexă, împărțiți-o în sarcini mai mici, mai ușor de gestionat. Acest lucru vă va ajuta creierul să nu se mai gândească la dificultățile care stau înainte și să-și îndrepte atenția către rezolvarea unei serii logice de pași. Dacă, de exemplu, trebuie să scrieți un raport lung, sortați-l în secțiuni sau subiecte majore și tratați-le unul câte unul. Creierul tău va fi atras subconștient în rezolvarea tuturor sarcinilor pe care le-ai setat pentru el.

Puneți-l înapoi pe raft

Îți place să te plimbi prin magazine, dar ți-e greu să te împotrivești să faci cumpărături spontane? Motivul pentru aceasta este bine înțeles: se numește dopamină, „hormonul dorinței”. Când poți atinge acel lucru cu mâinile tale, hormonul funcționează și mai eficient. Soluția este simplă: țineți-vă mâinile în buzunare și uitați-vă doar la acele articole care nu sunt necesare – dar nu mai mult .

Nu mai manca daca esti plin

Acest truc simplu, dar foarte inteligent, vă poate împiedica să va supraalimentați, chiar și atunci când sunteți la un eveniment de familie și nu puteți scăpa de masă. Pur și simplu scoateți farfuria din câmpul dvs. vizual sau acoperiți-o cu un șervețel. Procedând astfel, veți întrerupe producția de dopamină – „hormonul dorinței”. Creierul tău vede mâncarea ca pe o recompensă, dar numai atunci când o vezi sau îi simti aroma

Dimensionează luminile în fiecare cameră cu o oră înainte de somn

Acest truc vă va ajuta să obțineți cantitatea potrivită de somn – și va fi și din varietatea sănătoasă și calmă. O reducere a luminii trimite un semnal creierului tău că este timpul să te odihnești. La rândul tău, creierul tău permite începerea producției de melatonină, care îți reglează ritmul circadian. Încet, metabolismul tău începe să scadă, iar procesele tale mentale vor trece în „modul de somn”.