Sorin Grindeanu consideră că indemnizațiile din consiliile de administrație ale companiilor subordonate Ministerului Transporturilor sunt „scăpate de sub control” și a prezentat modalitățile prin care acestea vor fi reduse. Aceste afirmații vin după cei trei ani și jumătate în care a ocupat funcția de ministru al Transporturilor.
Președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, declară că formațiunea pe care o conduce va fi un partener responsabil și transparent în cadrul coaliției de guvernare.
Sorin Grindeanu a fost surprins de salariile exorbitante din consiliile de administrație.
Fostul ministru al Transporturilor a afirmat că indemnizațiile uriașe din consiliile de administrație ale companiilor, care au fost în subordinea sa, sunt „scăpate de sub control”.
„Sunt de acord și, ca președinte interimar al PSD, am semnat acel acord politic, asumându-ne, de asemenea, programul de guvernare care vizează toate aceste inechități ce țin de justiția socială. E inadmisibil ca indemnizația dintr-un consiliu de administrație, chiar și cu autonomia prevăzută de 109, să depășească salariul președintelui, având în vedere că reprezintă un post care se întâlnește o dată sau de două ori pe lună.”
„Toate aceste aspecte trebuie să fie reglate și vor fi reglate. Sunt un partener foarte determinat în această coaliție să realizăm aceste lucruri. Trebuie să existe o grilă clară de salarizare sau indemnizații rezonabile în consiliile de administrație.”
„Nu se poate să ai indemnizații cu asemenea cuantumuri; ele trebuie reduse semnificativ. Cine nu este de acord, să plece din consiliile de administrație! Nu acceptăm nicio derogare de la această linie. Și suntem de acord cu aceasta”, a subliniat Sorin Grindeanu.
Grindeanu va „corecta” indemnizațiile din consiliile de administrație.
Potrivit acestuia, grila de salarizare pentru membrii consiliilor de administrație va fi stabilită în funcție de importanța companiei.
„În cadrul discuțiilor din coaliție s-a stabilit un tip de grilă, în funcție de importanța companiei, deoarece este diferit să fii membru în Consiliul de Administrație la Portul Constanța sau Aeroportul București față de a fi la tipografia CFR. Totuși, chiar și în aceste cazuri, indemnizațiile trebuie reduse semnificativ; trebuie să existe o ierarhie clară pentru aceste indemnizații.”
Fostul ministru al Transporturilor a precizat că bugetul de venituri și cheltuieli al Companiei Naționale Aeroporturi București „nu a fost aprobat”, ceea ce înseamnă că indemnizațiile membrilor CA al CNAB nu s-au mărit.
La rândul său, Ciprian Șerban, noul ministru al Transporturilor, a fost întrebat ce măsuri va lua pentru a preveni salariile mari în rândul șefilor companiilor de stat, cum este cazul directorului general al CFR Călători, iar el a răspuns: „După această conferință, voi avea o întâlnire cu domnul director, unde voi discuta această problemă.”
Parlamentul a ales marți președintele celor două Camere, după ce Ilie Bolojan și Ciprian Șerban au fost votați în Executiv, primul ca premier și cel din urmă ca ministru al Transporturilor.
Plenul Camerei l-a validat pe Grindeanu pentru această funcție cu 201 voturi „pentru” și 20 „împotrivă”.
Contracandidatul său, Ionel Goideanu, propus de S.O.S. România, a obținut 20 de voturi „pentru” și 201 „împotrivă”.
Votul a fost secret, cu buletine.
De asemenea, Mircea Abrudean a fost votat președinte al Senatului cu 93 de voturi.