Piloții au dezvăluit 16 secrete din industria aviatiei pe care foarte putine persoane le stiu

- Advertisement -

Fiecare profesie are propriile sale secrete care nu ar trebui împărtășite cu nimeni, insa se intampla sa mai fie si unele lucruri care pot sa fie spuse. Aviația a fost întotdeauna înconjurată de mister și acest lucru ne face extrem de curiosi si ne dorim sa aflam cat mai multe lururi despre ea. In acest articol va prezentam o serie de secrete pe care pilotii au dorit sa ni le spuna.

Este interzis ca un pilot să aibă barba.

Unele companii aeriene le-au interzis piloților să aibă barbă. Motivul din spatele este o mască de oxigen care ar trebui să se potrivească strâns pe față dacă apare o situație de urgență.

- Advertisement -

Este rece pe avioane de dragul sănătății tale.

Conform cercetărilor , există o legătură între temperatură și presiunea pe un plan și pierderea cunoștinței cauzată de hipoxie . Acesta din urmă poate fi cauzat de aer supraîncălzit într-o cabină. De aceea, temperatura aerului se menține rece. Îmbrăcați-vă gros pentru zboruri!

Avioanele nu zboară niciodată în linii drepte.

- Advertisement -

La unele zboruri lungi, pasagerilor li se arată o hartă cu traiectoria zborului. Puteți vedea că aeronava nu zboară direct, ci într-o curbă. Uneori, chiar zboară în zig-zag. Chestia este că Pământul nostru este o sferă aplatizată, în timp ce harta de pe ecran este plană . Al doilea motiv sunt cerințele speciale pentru zboruri, conform cărora toate rutele ar trebui să fie întotdeauna în apropierea aeroporturilor pentru a avea suficient timp pentru a ajunge la unul din ele în caz de aterizare forțată. Condițiile meteo afectează și ele traiectoria.

Este mai bine să porti pantofi robusti într-un zbor.

- Advertisement -

Este mai bine sa aveti pantofi cu o talpa solida pentru cazul potin probabil al unei aterizari fortate. Nu se stie in ce zona o sa aterizati asa ca este mai bine sa fiti pregatiti.

Piloții și dispecerii nu comunică întotdeauna într-un mod formal.

Există o tradiție ca dispecerii să ii felicite pe piloții de toate sărbătorile . Imaginați-vă: un pilot poate avea până la 4 zboruri pe zi înainte de Crăciun, iar în acest timp aproximativ 2.000 de oameni îi doresc un Crăciun fericit. „Când echipa germană de fotbal a devenit campioană, toți dispecerii lumii au felicitat echipajul nostru”, spune Antje Sheppera, un pilot pe Lufthansa.

O persoană obișnuită nu va reuși niciodată să aterizeze un avion.

În filme, de multe ori ni se arată cum piloții pierd șansa de a ateriza o aeronavă din cauza răufăcătorilor. Și atunci vedem ca o alta persoana aduce avionul la sol. Din păcate, este aproape imposibil să o faci în viața reală. Chiar dacă o persoană este un geniu, iubește simulatoarele care se potrivesc modelului real al unei aeronave 100% și este gata să urmeze toate instrucțiunile de la sol, este probabil să eșueze din cauza unui aspect simplu: stresul .

Întârzierile de zbor afectează nu numai pasagerii, ci și însoțitorii de zbor.

Cert este că însoțitorii de zbor sunt plătiți numai pentru orele de zbor . Timpul petrecut pe teren nu este socotit. Singurul lucru pe care companiile aeriene îl oferă este o alocație mică pentru fiecare oră petrecută la aeroport. Prin urmare, nu este necesar să vă arătați iritarea față de stewardesa dacă avionul dvs. este încă pe pământ din anumite motive.

Si pilotii merge la toaleta

Când unul dintre piloți trebuie să utilizeze toaleta, un însoțitor de zbor intră în cabina de pilotaj și așteaptă până la întoarcerea pilotului. Acest lucru este făcut pentru a evita probleme cum ar fi blocarea din cabina de pilotaj .

Mâncarea din avion nu are gust și nu este nimeni care să se învinovățească.

Nu este vina personalului de la sol. Motivul este că la mare altitudine papilele noastre gustative și simțul mirosului încep să ne tradeze. Umiditatea insuficientă, zgomotul în avion și presiunea joasă de asemenea un rol important în acest sens.

Hainele confortabile te ajută să rămâi sănătos

Când vă aflați într-un avion, optați pentru haine confortabile cu țesături respirabile. Va ajuta foarte mult atunci când încercați să adormiți. Îmbrăcămintea formală ar putea fi o alegere proastă în acest caz. Încercați să evitați cofeina , chiar și în timpul zilei, pentru a putea adormi noaptea. Nu uita să aduci cu tine dopuri de urechi și o mască ușoară de dormit .

Piloții comunică cu însoțitorii de zbor printr-o ușă rezistentă la glonț.

Este adevărat că piloții au o ușă rezistentă la gloanțe cu un cod de securitate special pe ea . Codul va funcționa dacă un pilot nu ia nicio acțiune în termen de 120 de secunde de la introducerea codului. În situații obișnuite, stewardesele verifică piloții prin telefon . Trebuie să o facă la fiecare 40 de minute în timpul zilei și la fiecare 20 de minute noaptea pentru a se asigura de capacitatea lor de lucru .

Cel mai ușor loc pentru a sta este adesea peste sau aproape de aripa.

. Locurile „cele mai stâncoase” se află în spate. Așadar, dacă doriți să aveți un zbor calm și liniștit, fără să vă balansați prea mult, alegeți scaunele în mijlocul aripilor.

Există un mod special de a semnaliza aeroportul dacă avionul a fost deturnat.

Din fericire, nu se întâmplă des. Totuși, dacă se întâmplă, piloții dau un semnal special aeroportului în timp ce aterizează: lasă clapele aripii în sus . Este una dintre modalitățile de a arăta că se întâmplă ceva în avion.

O aterizare dură poate fi uneori intenționată.

Când întâmpinați o aterizare dură pe vreme rea, s-ar putea să nu fie din cauza lipsei abilităților de pilot. De fapt, uneori o fac intenționat . Dacă pista este acoperită cu apă, avionul trebuie să atingă din greu pentru a „rupe” stratul de apă și a preveni acvaplanarea .
Luminile sunt stinse intenționat în timpul unei aterizări pe timp de noapte.

Acest lucru se întâmplă pentru a ajusta ochii pasagerilor la vederea nocturnă . Dacă se întâmplă o situație de urgență, este interzis să se aprindă luminile, iar pasagerii vor fi deja adapati la întuneric și vor avea o vedere mai bună.

Oxigenul din măști este suficient doar pentru 15 minute.

Oxigenul din măști este suficient doar pentru un sfert de oră, dar nu ar trebui să vă panicați – acest timp este suficient pentru ca pilotul să vă ducă la o altitudine mai mică, unde puteți respira normal.