Nu e așa că deschideți ușa dulapului dvs., aruncați o privire îndelungată tristă și va gândiți: „Ugh, iar nu am nimic de purtat .” Ei bine, aceasta trebuie să fie o adevărată durere de cap. Dar cea mai mare problemă aici este că există nenumărate grămezi de haine pe care le-ai purtat doar o dată sau de două ori. Unele rapoarte spun că consumatorii au cumpărat 60% mai multe articole de îmbrăcăminte în 2014, comparativ cu anul 2000.
Julia Mooney , profesoară de artă din New Jersey, a fost alarmată de aceste rezultate și de cumparaturile excesive pe care oamenii le fac fara sa se gandeasca. Ea a decis să îndrepte atenția oamenilor asupra problemei într-un mod surprinzător și nu putem rămâne indiferenți față de această provocare.
Julia a distribuit prima ei poza pe Instagram la începutul lunii august 2018. A anunțat că va încerca să se simtă liberă și să poarte aceeași rochie timp de 100 de zile.
„Dezgustător? Ei bine, se spală! Plictisitor? Sigur. Îmi place să mă exprim prin ceea ce port foarte mult , doar ca trebuia sa fac asta!”. De asemenea, ea a explicat că, dacă rochia ei s-ar rupe, ar putea să o coase așa cum a făcut si în trecut. Și avea de gând să folosească un șorț la locul de muncă pentru a evita petele de vopsea. Dar să-i descoperim motivul pentru care doreste să „sufere”.
Simplitatea este ceea ce a motivat-o parțial pe Julia. Ea a remarcat că agonizarea asupra întrebării ce să poarte nu mai era o problemă. Și dacă aveți 2 copii care trebuie să fie gata până la 6:30 dimineața, într-adevăr vă ușurează viața . Ea a adăugat, de asemenea, că această măsură poate ajuta la economisirea spațiului , din moment ce sunt mai puține lucruri pe care le aveți, cât mai puține dulapuri de care aveți nevoie și pentru unele familii, acest lucru poate fi într-adevăr un punct forte.
Când i-a explicat această decizie fiicei sale, ea a atins o problema sensibila . Oamenii solicită cantități imense de haine la prețuri ieftine și acest lucru obligă companiile să-și mute producția în țări străine în care legile muncii americane nu pot proteja lucrătorii. De exemplu, există dovezi că diferite țări folosesc forța de muncă forțată și munca copiilor în industria modei . Și unii lucrători primesc salarii care sunt de 3,5 ori mai mici decât suma necesară pentru o „viață decentă cu facilități de bază”.
Moda rapidă presează întreaga infrastructură de producție și duce la o situație în care profiturile sunt mai importante decât bunăstarea oamenilor .
Julia ne încurajează să ne gândim înainte de a intra în cercul „cumpăra, poarta, arunca și cumpăra”. Ne cere să nu păstrăm cultura care definește oamenii în funcție de ceea ce poartă, mai degrabă decât ceea ce fac. Cu această provocare de 100 de zile, Julia nu încerca să facă pe toată lumea să poarte aceleași haine mereu, dar în schimb doreste să arate că nu avem nevoie de atâtea haine noi . Este mai bine să ne cheltuim energia pentru a fi oameni buni și uimitori, în loc să încercăm să arătăm bine.