Daniel David, Ministrul Educației: „În domeniul învățământului liceal am rămas în Epoca de Piatră, nu chiar în Evul Mediu.”

- Advertisement -

Ministrul Educației, Daniel David, a tras un semnal de alarmă privind starea învățământului liceal din România, comparând-o cu o eră primitivă și subliniind diversele deficiențe ale sistemului. Acesta a abordat problemele majore cu care se confruntă educația, cum ar fi utilizarea manualelor vechi și ineficiența evaluărilor standardizate. În opinia sa, aceste aspecte generează un handicap semnificativ pentru elevi, care ajung să fie marginalizați în competiții internaționale.

Cu o viziune clară asupra necesității de reformă, ministrul a solicitat o „revoluție” în ceea ce privește curriculumul, metodele de predare și resursele educaționale. Daniel David a subliniat că fără aceste schimbări fundamentale, tinerii din România riscă să rămână în urmă comparativ cu colegii lor din alte țări, într-un context educațional global tot mai competitiv. În acest sens, a subliniat importanța adaptării sistemului educațional la cerințele actuale ale societății și ale pieței muncii.

Un alt aspect menționat de ministru a fost necesitatea de a stabili standarde riguroase pentru notarea elevilor. Acesta a argumentat că evaluările actuale nu reflectă în mod corect nivelul de cunoștințe și abilitățile dezvoltate de elevi, ceea ce contribuie la o imagine distorsionată a performanței lor. Daniel David a propus, de asemenea, o abordare mai echilibrată în evaluarea elevilor din clasa a VIII-a, pentru a le oferi o șansă reală de a-și dovedi abilitățile.

Pe lângă nevoia de reformă a evaluărilor și a manualelor, ministrul a discutat și despre importanța educației continue pentru profesori. El a subliniat că doar prin sprijinirea cadrelor didactice în procesul de formare și adaptare, se poate asigura o educație de calitate pentru elevi. Investiția în formarea profesională a profesorilor va conduce, spunem, la o îmbunătățire a procesului educațional, permițându-le să adopte metode moderne de predare și să fie mai bine pregătiți pentru a raspunde nevoilor diverse ale elevilor.

- Advertisement -

În concluzie, Daniel David a subliniat urgentă necesității de a aborda problemele fundamentale din educația liceală din România. Această transformare nu va fi ușoară, dar este absolut necesară pentru a asigura că tinerii din țară se dezvoltă într-un mediu educațional corespunzător și competitiv. În acest context, ministrul a făcut apel la toți factorii implicați, inclusiv părinți, educatori și autorități locale, să colaboreze pentru a crea un sistem educațional de care să profite toți elevii. Fără o viziune clară și acțiuni concrete, riscurile sunt mari, iar viitorul generațiilor viitoare depinde în mare măsură de reformele propuse și implementate astăzi.