7 teste rapide care vă pot dezvălui daca aveti probleme de sanatate

Sanatatea este cel mai important lucru pe care il avem si de care trebuie sa avem grija tot timpul. Iată 7 teste rapide pe care le puteți face pentru a evalua starea corpului dumneavoastră. De cele mai multe ori, cel mai bine este să aflați cât mai devreme despre o problemă de sănătate, pentru a evita și mai mult rău și disconfort în viitor.

Vedere

- Advertisement -

Testul Amsler ajută la identificarea degenerescenței maculare , o afecțiune care va afecteaza vederea. Degenerescența maculară apare de obicei la persoanele cu o vârsta de peste 50 de ani și progresează foarte repede. Poate duce la orbire completă.

Testul trebuie făcut într-o cameră bine luminată. Puneți imaginea la 10-15 centimetri de ochi. Nu înclinați capul înainte sau în lateral.

Acoperă un ochi cu mâna și privește punctul fără să clipeasti timp de zece secunde. Faceți același lucru cu celălalt ochi.

Dacă toate liniile sunt uniforme, fără distorsiuni, tăieturi sau pete gri, înseamnă că retina dvs. este perfect sănătoasă. Cu toate acestea, dacă observați că într-o parte a imaginii liniile sunt curbate în mod vizibil, ar trebui să vă adresați imediat unui medic.

Rezistență

- Advertisement -

Exercițiile fizice intense nu sunt recomandate persoanelor în vârstă și persoanelor care au unele afecțiuni cardiovasculare. Înainte de a face orice activitate fizică, ar trebui să efectuați câteva teste simple.

Găsește-ți pulsul, numără bătăile pe minut.
Faceți 20 de genuflexiuni.
Numără din nou pulsul.
Dacă numărul de bătăi a crescut cu 25%, înseamnă că ești absolut în regulă. Dacă diferența este de 25-50%, înseamnă că sistemul cardiovascular este slab. Dacă numărul de bătăi a crescut cu mai mult de 50%, trebuie să consultați un medic. S-ar putea să aveți o afecțiune în curs de dezvoltare.

Mergeți până la etajul patru, nu alergați, ci doar urcati scările. Mergeți calm, dar nu încet.
Găsește-ți pulsul și numără bătăile pe minut.
Dacă pulsul dvs. este de aproximativ 120 de bătăi pe minut, sunteți bine. Dacă pulsul dvs. depășește 120 de bătăi pe minut sau dacă ați început să gâfâiți sau să aveți dureri în piept, ar trebui să consultați un medic.

Chiar și atunci când vă confruntați cu o activitate fizică intensă, ritmul cardiac nu ar trebui să fie mai mare decât limita. Limita este diferită pentru diferite vârste. Pentru a o calcula, scade-ți vârsta de la 220. De exemplu, 220 – 40 = 180, ceea ce înseamnă că ritmul cardiac nu trebuie să fie mai mare de 180 de bătăi pe minut.

Persoanele în vârstă și persoanele care suferă de afecțiuni cardiace ar trebui să înmulțească numărul cu 0,5 și 0,6.

De exemplu:

- Advertisement -

220 – 60 = 160

160 x 0,5 = 80

160 х 0,6 = 96

Deci, ritmul cardiac în timp ce faceți exerciții fizice ar trebui să fie de la 80 la 96 de bătăi pe minut.

Postură

Stai natural și roagă pe cineva să te urmărească. Dacă spatele devine mai rotund cu 45 ° sau mai mult și șoldurile îți vin înainte, acest lucru indică o curbură spinală gravă și s-ar putea să ai cifoză . Concavitatea coloanei vertebrale indică, de asemenea, că este ceva în neregulă cu coloana vertebrală. În acest caz, ar trebui să consultați un medic pentru a obține diagnosticul și tratamentul exact.

Există un alt test simplu care poate indica faptul că aveți un spate rotunjit. Luați 2 creioane sau pixuri în mâini și puneți mâinile in jos pe lângă corp. Dacă creioanele sunt paralele între ele, înseamnă că postura ta este bună. Dacă creioanele sunt îndreptate una spre cealaltă, înseamnă că aveți spatele rotunjit.

Rugați pe cineva să vă urmărească sau să vă facă niște fotografii. Folosiți o riglă pentru a forma o linie de la lobul urechii până la osul din umăr. Dacă linia este dreaptă, ești bine. Dacă lobul urechii este puțin mai departe decât osul, indică faptul că aveți probleme cu postura.

În zilele noastre, aproape toată lumea are spatele rotunjit. Este adesea cauzată de un stil de viață sedentar. Pentru a-ți seta poziția corect, încearcă să păstrezi spatele drept atunci când lucrezi și fă exerciții speciale .

Sistemul respirator

Următoarele teste vă vor ajuta să evaluați funcționarea sistemului respirator, distribuția oxigenului pe corp și să aflați dacă aveți probleme cu circulația sângelui.

Stai jos și respiră adânc. Expirați. Apoi respirați adânc și țineți respiratia. Este mai bine să țineți nasul cu mâna. Folosiți un cronometru pentru a urmări cât timp vă puteți ține respirația. Rezultatul normal pentru o persoană sănătoasă nu ar trebui să fie mai mic de 40 de secunde pentru bărbați și 30 de secunde pentru femei.

După 5 minute, respirați din nou câteva respirații profunde și apoi țineți-vă respirația după ce respirați complet. O persoană sănătoasă poate petrece astfel 25-40 de secunde. Apropo, sportivii au rezultate mai mari, astfel încât, folosind rezultatul dvs., puteți estima cât de antrenat este corpul dumneavoastră.

Bonus: ce încearcă să vă spună durerea de cap:

Durerile de cap pot fi diferite, atât în ​​ceea ce privește intensitatea, cât și localizarea.

Dacă simțiți o durere de cap în partea din față a capului, înseamnă că nu dormiți suficient.
Dacă durerea de cap este localizată în partea din spate a capului, este un semnal de niveluri de stres ridicat. Relaxați-vă mai mult și vă veți simți mai bine.
În cele din urmă, dacă aveți dureri de cap în partea superioară a capului, ar putea însemna că nu primiți suficientă hrană și apă. Schimbați-vă obiceiurile alimentare.