12 motive surprinzătoare din cauza carora nu putem adormi

Pentru a avea o sanatate cat mai buna este necesar sa ne odihnim cel putin 6-7 ore pe noapte. De multe ori lipsa somnului poate determina mai multe probleme de sanatate si chiar ne afecteaza si greutatea corporala.

In acest articol va prezentam mai multe motive pentru care nu ne putem odihni asa cum trebuie.

- Advertisement -

12. Temperatura aerului greșită

Deși este placut sa adormi cand este cald in camera, temperatura optimă este de 15-23 ° C (60-75 ° F).

Soluție: Acoperiți-vă cu o pătură subtire și schimbați-o cu una mai grosuta în timpul nopții.

11. Exercițiu fizic

- Advertisement -

Un antrenament stimulează sistemul nervos, motiv pentru care adormiti mai greu imediat dupa ce veniti de la sala.

Soluție: Antrenamentul trebuie facut cu cel puțin 3 ore înainte de culcare.

10. Lipsa programului

Pentru a te odihni complet, corpul tău are nevoie de o anumită perioadă de timp.

Soluție: Du-te la culcare în aceeasi perioada de timp în fiecare seară, de preferință între 22:00 și 1 dimineața

9. Iluminat

- Advertisement -

Chiar și cea mai mică lumină de la o lampă sau luminile LED ale aparatelor electrice ne pot distrage de la somn. Cu cât este mai întunecat, cu atât este mai bine.

Soluție: scapă de toate sursele de lumină sau pune-ți o mască de dormit.

8. Zgomot

Orice sunet, fie că este zgomotul mașinilor de afară sa vecinii care vorbesc ne împiedică corpul să se odihnească.

Soluție: Folosiți dopuri de urechi pentru a acoperi toate celelalte sunete.

7. Folosirea patului tău în scopuri greșite

Mulți oameni își folosesc paturile nu numai pentru a dormi, ci ca un fel de loc de muncă, ceea ce duce la o scădere a calității somnului.

Soluție: lăsați-vă locul de muncă în afara dormitorului.

6. Cofeina

Nu este un secret faptul că, cofeina vă împiedică să adormiți . Nu uitați că se găsește nu numai în cafea, ci și în ceai, ciocolată și alte produse.

Soluție: Consumati mai puține alimente care conțin cofeină seara.

5. Te fac să adormi

Multe persoane merg la culcare fara a avea dorinta de a adormi. Acest lucru este total gresit deoarece somnul nu va aparea prea usor.

Soluție: Dacă nu puteți adormi în 20 de minute, ridicați-vă din pat și citiți o carte sau faceți ceva relaxant.

4. Alcool

Deși alcoolul vă permite să adormiți mai repede, afectează negativ somnul.

Soluție: Consumați alcool cu ​​cel puțin 2 ore înainte de somn.

3. Supraîncărcarea minții

De multe ori nu ne lăsăm creierul să se odihneasca si ne gandim la tot felul de lucruri inainte e culcare, ceea ce duce la o calitate scăzută a somnului.

Soluție: Distrageți-vă de toate preocupările și direcționați-vă gândurile către altceva : amintiți-vă numele țărilor care încep cu aceeași literă sau încercați să numărați oile.

2. Absența obișnuinței

Lipsa ritualurilor care preced o noapte de somn este un alt motiv pentru care nu te simți odihnit dimineața.

Soluție: Antrenează- ți corpul să reacționeze la un anumit algoritm: de exemplu, fă ​​un duș caldut și ascultă muzică. Nu faceți o baie caldă, deoarece vă va accelera metabolismul și veți avea probleme să adormiți.

1. Poziția somnului

Daca te pui la somn într-o poziție inconfortabilă , indiferent dacă ești singur sau cu partenerul, îți stresează corpul, ceea ce duce la o lipsă de odihnă.

Soluție:Alegeti o poziție în care vă simțiți cel mai confortabil și încercați să nu o schimbați până când adormiți.