DISTRIBUIȚI

Modul în care restricționați dieta copiilor dvs. poate contribui la creșterea riscului de obezitate în perioada copilăriei – afirmă Juli Fraga, psiholog specializat în problemele de alimentație.

Părinții care se uită în cămara mea pot fi șocați să vadă un raft plin cu bomboane, cum ar fi Calea Milky, Ambiente și Zambi. Spre deosebire de majoritatea părinților, limitez rareori aportul de dulce al fiicei mele. De asemenea, nu cer ca ea să nu se servească când dorește din aceste dulciuri

În timp ce unii oameni ar putea crede că creez un dependent de alimente nesănătoase, practicile mele de părinte se bazează pe cercetări științifice.

Se pare că e un paradox, din moment ce cercetările indică faptul că 17% dintre copii și adolescenți sunt obezi. Și majoritatea părinților înțeleg importanța predării copiilor lor obiceiuri alimentare sănătoase pentru a evita probleme de sănătate pe termen lung, cum ar fi hipertensiunea arterială, bolile de inimă și diabetul zaharat. Din cauza acestor riscuri, pediatrii și nutriționiștii recomandă reducerea consumului de zahăr al copiilor prin limitarea dulciurilor, cum ar fi sucuri, bomboane și prăjituri.

Cu toate acestea, am învățat-o pe fiica mea cum să mănânce cu grijă făcând contrariul. Ca psiholog specializat în tulburările de alimentație știu că ceea ce se numește controlul asupra a ceea ce mănâncă copiii noștri îi poate determina să dezvolte obiceiuri alimentare proaste în viitor. De fapt, un studiu recent publicat în Journal of Nutrition Education and Behavior a constatat că părinții copiilor obezi aveau mai multe șanse de a restricționa în mod direct consumul de dulciuri al copilului lor.

Studiul, care a inclus 237 de mame și copiii lor, a examinat răspunsul fiecărei mame la dorința copilului său de a mânca dulciuri. Cercetatorii au descoperit ca mamele ale căror copii erau supraponderali au fost mai probabil să răspundă cu declarații restrictive, cum ar fi, un desert este de ajuns. Mamele, ale căror copii nu au obezitate, au dat mai multe răspunsuri deschise, cum ar fi: este prea mult sau nu ai luat cina.

Concluzia: în timp ce stabilim granițe ferme cu copiii noștri, aceste afirmații nu pot împiedica copiii să-și dorească în continuare aceste dulciuri. De ce? Pentru că atunci când vine vorba de obiceiurile alimentare, cercetările arată că această restricție poate crește dorința noastră de “alimente interzise”.

Modul în care vorbim despre hrană îi dă putere.Restricția la hrană și dieta în copilărie pot contribui la un risc mai mare de a mânca mai târziu în viață. Când părinții numesc deserturi “dulciuri”, “trăiesc” sau “alimente proaste”, ei dau în mod inconștient puterea “specială” a mâncării. Această etichetare poate mări dorința unui copil de a mânca mai multe așa-numitelor “alimente proaste”.

Dar vorbind despre chips-uri, prăjituri și bomboane ca orice altă mâncare, putem dezarma puterea pe care o au asupra copiilor noștri. Soluția este alta: educația alimentară ce poate împiedica copiii să dezvolte preocupări privind imaginea corporală în timpul adolescenței și a adulților tineri.

Și dacă doriți să evitați să vă luptați pentru a afla dacă copilul dumneavoastră poate sau nu consuma Skittles după cină, reamintiți-le că bomboanele vor fi disponibile și a doua zi. Folosind astfel de tactici îi pot ajuta pe copii să evite gândirea “totul sau nimic”, reamintindu-le puterea lor de a face alegeri alimentare inteligente în numele modului în care simt corpurile lor.

Totuși, cei mai mulți părinți caută îndrumări cu privire la modul de a-și învăța copiii obiceiurile alimentare sănătoase. Chiar se ajunge la o alegere individuală. În loc să controleze ceea ce mănâncă fiica mea, o împuternicesc să facă alegeri înțelepte în numele organismului ei în creștere. Modificarea modului în care vorbesc cu fiica mea despre hrană ajută la întărirea conexiunii minții-corpului. De exemplu, în loc să spui: “Termină masa de prânz sau îți va fi foame mai târziu”, adesea spun “Ascultă-ți trupul, îți spune că ești plin?”

Practicile conștiente de alimentație pot stimula conștientizarea și curiozitatea copilului cu privire la alimentele pe care le mănâncă și îi ajută să-și asculte trupurile pentru semne de foamete și sațietate. În loc să impună reguli stricte în ceea ce privește cât de mult mănâncă un copil la fiecare masă, ar trebui să modelăm modul în care să ne acordăm curajul și să-i ajutăm pe copii să facă același lucru “, spune ea.

Familiile pot începe să mănânce mai puțin prin limitarea distragerilor, cum ar fi ecrane, inclusiv tablete și telefoane, în timpul mesei. De asemenea, ea recomandă copiilor să ofere o varietate de alegeri alimentare.
Concentrați-vă pe conștientizarea corpului și mai puțin pe autocontrol.Totuși, dezvoltarea unei relații sănătoase cu alimentația nu provine din auto-control – provine din conștiința de sine. Acordând atenție modului în care diferitele alimente ne fac plăcere, ne ajută să cultivăm această perspectivă, care este un exercițiu pe care îl putem învăța pe copiii noștri.

De exemplu, fiica mea știe că dacă mănâncă prea multe dulciuri îi face rău stomacul. Pentru că este conștientă de acest punct de vedere al corpului, ea poate auto-regla cantitatea de zahăr pe care o consumă.

În cele din urmă, învățarea copiilor noștri pentru a avea încredere în trupurile lor este una dintre cele mai bune modalități de a le ajuta să dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase. Învățând această lecție, ei descoperă că alegerea înțeleaptă a alimentelor vine din interior – o abilitate care îi poate ajuta pe tot parcursul vieții.

sursa:https://www.healthline.com/health/parenting/let-your-kids-eat-garbage#1