DISTRIBUIȚI

Chiar dacă suntem interesați de sănătate și nutriție este greu să ținem pasul cu cele mai recente studii și progrese în domeniu. De mult timp, părerea generală a fost că grăsimea nu este bună pentru organism. Principalii dușmani declarați ai sănătății publice au fost colesterolul ridicat și grăsimile saturate consumate în exces.

Totuși, cercetările recente arată faptul că cei ce ne provoacă atâtea probleme sunt carbohidrați.

Studiul a fost publicat în The Lancet și au fost luate în considerare datele din 18 țări diferite. Cu toate acestea, studiul a analizat adulții cu vârsta cuprinsă între 35 și 70 de ani, cu o perioadă de urmărire între patru și șapte ani, iar dimensiunea eșantionului a fost de 135.335 de persoane. Din toate aceste date, s-a constatat faptul că aportul ridicat de carbohidrați a fost mai general asociat cu risc crescut de mortalitate. Pe de altă parte, grăsimile saturate și tipurile individuale de grăsimi au fost legate de o mortalitate mai mică.

În mod șocant, studiul nu a arătat doar că grăsimea nu este rea pentru organism – în comparație cu carbohidrații.

Unul dintre autorii studiului, dr. Mahsid Dehghan, a discutat constatările în detaliu.
În special, există înțelepciunea populară care spunea că obținerea a maximum 10% din calorii din grăsime poate fi benefică pentru organism. Totuși, dr. Dehghan a spus că nu este cazul:

“Nu am descoperit dovezi că mai puțin de 10% din cantitatea de grăsimi saturate este benefică, iar scăderea sub șapte la sută poate fi chiar dăunătoare. Cantitățile moderate, în special atunci când sunt însoțite de un aport mai scăzut de carbohidrați, sunt, probabil, optime. “

Desi aceste rezultate sunt promitatoare, oamenii de știință spun că e nevoie de mai multe cercetări înainte ca orientarile oficiale dietetice să fie schimbate.

Cu toate acestea, pentru cei care se consideră nutriționiști amatori, este posibil ca acest rezultat de cercetare să nu fie o noutate.

Ce trebuie să facem în lumina acestor noi informații? Să ținem cont de multe dintre regulile nutriționale adevărate:

-alimentele procesate sunt dăunătoare,

-zahărul în exces este dăunător,

-alimentele naturale, precum fructele și legumele sunt cele mai bune de consumat.

Mai presus de toate, ar trebui să fim atenți în cazul în care primim informațiile dietetice – mai ales dacă sunt oferite de amatori și nu de medici. Și ultimul sfat – asigurați-vă că faceți propriile dvs. cercetări și discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a efectua modificări majore ale dietei!

sursa: Sweetandsavory