DISTRIBUIȚI

Consumul de cafea în fiecare zi poate face mai mult decât să vă dea un impuls de energie. Conform unor studii, cafeaua are o varietate de efecte secundare benefice:

1.Cafeaua vă ajută să trăiți mai mult

Dacă beți până la trei cani de cafea pe zi puteți duce la o viață mai lungă. Un studiu publicat în Annals of Internal Medicine afirmă că consumul unei singure capete de cafea pe zi poate crește durata de viață de la o lună la trei luni, în funcție de sexul dumneavoastră.

2. Cafeaua vă poate stimula metabolismul

Un alt beneficiu al consumului de cafea este faptul că poate stimula metabolismul. Cofeina din cafea stimulează sistemul nervos, care apoi spune celulele grase ale corpului dumneavoastră să înceapă să distrugă grăsimea. Această creștere a arderii grăsimilor mărește rata metabolică de oriunde de la 3 la 11 procente.

3.Cafeaua mărește forța musculară la vârstnici

Cafeaua a fost, de asemenea, dovedit a avea efecte benefice asupra mușchilor imbatrani, permițându-vă să rămână în formă mai bine pe măsură ce vârsta. Această forță musculară adăugată ar putea ajuta persoanele în vârstă să mențină rezistența și să prevină leziunile.

4.Cafelele vă întăresc celulele

Beneficiile antioxidanților găsite în cafea sunt multe. Acești antioxidanți pot ajuta la repararea leziunilor pielii cauzate de razele UV de la soare, în special dacă sunt aplicate pe piele sub formă de loțiuni, măști sau creme. Alte beneficii ale cafelei includ reducerea ridurilor și eliminarea pungilor de la ochi.

5. Cafeaua are un impact pozitiv asupra sănătății cardiovasculare

Studiile arată că cafeaua are un impact pozitiv asupra sănătății cardiovasculare. Dacă beți între trei și cinci cești de cafea pe zi, sunteți de trei ori probabil să suferiți de o boală de inimă decât de băutori ai altor tipuri de băuturi.

6. Cafeaua reduce dezvoltarea pietrelor biliari și a bolilor comune

Cafeaua poate ajuta la suprimarea dezvoltării calculilor biliari. Cofeina din cafea stimulează vezica biliară și reduce concentrațiile de colesterol din bilele produse în organ, care afectează și sănătatea articulațiilor.

7.Cafeaua reduce riscul dezvoltării bolilor canceroase

Cafeaua reduce riscul de apariție a unor tipuri de cancer, inclusiv cancerul de prostată, de sân și cancerul oral. De obicei, aceasta implică băuturi de oriunde de la două la șase cești de cafea pe zi; asigurați-vă că ați verificat cu medicul înainte de a începe un regim de cafea extremă pentru a vă asigura corpul dumneavoastră este în formă.

8. Cafeaua reduce riscul dezvoltării cirozei hepatice

Cantitatea de cafea poate chiar să interzică dezvoltarea cirozei hepatice cu 65% atunci când bea până la patru cești. Consumând doar două cești pe zi, reduceți riscul cu 43%, în timp ce consumul de trei cești poate reduce cu 57%, potrivit cercetătorilor care au comparat rezultatele din nouă studii.

9.Cafea scade debutul bolii Alzheimer și Parkinsons

Bea până la trei cești de cafea pe zi scade șansele de a dezvolta Alzheimer cu până la 65%. În mod similar, consumul de cafea în fiecare zi ajută la prevenirea bolii Parkinson, reducând riscul de a dezvolta boala cu 20%.

10. Cafeaua scade riscul de a avea diabet de tip 2

Deși nu vă poate vindeca dacă aveți deja diabet, consumul de cafea poate diminua șansa de a dezvolta diabet de tip 2. Consumul de șase căni de cafea pe zi reduce riscul la bărbați cu 50%, in timp ce la femei riscul a fost redus cu 30%.

Oamenii din întreaga lume consumă cafea de mai mult de 600 de ani, deși doar acum au fost dezvăluite beneficiile reale ale băuturii. Cel puțin iubitorii de cafea au o scuză data viitoare când iau supradoza de cafea.

sursa: https://homehacks.co/10-health-benefits-of-coffee/